התפתחותו של הילד היא אבן היסוד לכישוריו הלימודיים וההתנהגותיים.
למידה מתרחשת דרך תנועה והתנועה היא כלי שבאמצעותו הילד מפתח את יכולתיו השכליות והריגשיות.
התפתחותו של התינוק תלויה במצע הסביבתי שלו.
תינוק מגיל 3 חודשים רוכש את היכולת להגיע לקו אמצע הגוף בעזרת ידיו ורגליו ולבצע סיבוב במתניים מה
שמאפשר לתינוק התהפכות. יסודות אילו הן המשך להתפתחות ההצלבות וזחילה תקינה.
הצלבות היא היכולת להפעיל את שתי ההמיספרות של המוח בצורה תקינה. אלכסונים יד ורגל נגדית.
לתינוק אורך כשנה לעמוד על רגליו מה שלבעל חיים אורך כמספר דק' עד שעומד על רגליו.
הסיבה לכך היא שהתינוק מפתח את מוחו ואת יכולתו ללמוד, לחשוב וליצור. למידה זו מתרחשת דרך
תנועה וחווית התנועה מכינה אותו להתהפך ולפתח שיווי משקל ומעברים בין מצב למצב.
ברוב המקרים יש העדר של איזון גירויים סביבתיים מאורח החיים שסיגלנו לעצמנו.
חסך בגירויים סנסו מוטורים ומנגד מוצפים בגירויים אודיו ויזואלי וקוגנטיביים.שימוש מוגזם בטלויזיה
ומחשב עלולים לחבל בהתפתחות הטבעית של הילד.
ליצור שיבושים עתידיים, כגון: בעיות ראייה ומיקוד, מתח גופני, בעיות בקשר עין-יד, קשיים במוטוריקה
עדינה ואף הפרעות קשב וריכוז.
בעבר מגרש המשחקים היה המרכז בחיינו. שיחקנו מחבואים, קלאס, 5 אבנים וחבל. מה שפיתח באופן
טבעי את המערכות התיפקודיות והקוגנטיביות.
דרישות מערכת החינוך רבות יותר כיום מבעבר.
השאיפה למצויינות גורמת ללחץ אצל הילדים ללא קשיים ובוודאי לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
קשיים נוספים, הגנים והכיתות מאוכלסות במספר רב של ילדים אשר אינן מאפשרות לצוות הגננות והמורים
להתייחס לפי צרכיו האינדיבידואלים השונים ומהוות בהגדלת מס' רב של ילדים מתקשים.
לכל אדם יש את היכולות והכישורים שלו ולתת את המקוםהמתאים לכל לומד על-מנת שיוכל לממש את עצמו.
הבדלים בין אנשים אינו דבר רע ושוני הוא דבר מבורך. העולם שלנו מגוון ולא כולם חייבים להיות טובים באותם
תחומים. שילוב של מודעות ותמיכה יצור מצב שהלומד יפתח את כישוריו בכיוון שיבחר.
לא כל חוסר שקט או אגרסיה היא בעיית קשב וריכוז.
הישיבה ליד שולחן וביצוע משימות לימודיות לא מספיקות ברגע שלא פיתחנו את המיומנויות התיפקודיות, כגון:
מוטוריקה עדינה, קשר עין-יד תפיסה מרחבית ועוד. הלמידה היא שיתוף של גוף-מוח.
מטרתי במסגרת פעילותי בגנים והכנה לכיתה א' לפתח את אבני היסוד המוטוריים באמצעות הגוף ומערכת החושים
המאפשר להשתמש בגוף בצורה אפקטיבית בתוך הסביבה ולצורך למידה.
מרים סואד: מטפלת בגישה הנוירו התפתחותית תיפקודית
מרים סואד מטפלת ומאבחנת הפרעות קשב וריכוז, ליקויי למידה והתנהגות ע"פ אבחון סנסומוטורי. במסגרת פעילותי בגנים אני מתמקדת במערך התנסויות סנסומוטוריות לשיפור מיומנויות תפקודיות והתפתחותיות ומאבחנת ומטפלת בלקויות תפקוד ולמידה.
http://www.miryamsoed.com/